TAK

Her taler vi om de ting, som ikke umiddelbart kan puttes ind under de andre forum's.
PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm
Re: TAK

Indlæg: #82Indlæg PDWtools
tirs apr 16, 2019 8:41 pm

iversen84 skrev:
tirs apr 16, 2019 10:07 am
Hej Per

Har sendt dig en mail vedr. lån af pagere osv.

Mvh.
Tak iversen84.Har også sendt svar tilbage :)
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

FireeatDK
Indlæg:2
Tilmeldt:man apr 15, 2019 4:52 pm

Re: TAK

Indlæg: #336Indlæg FireeatDK
tors jan 14, 2021 9:40 pm

Hej
Var selv med til at fortælle om at krypteringen var på vej..

Nu viser det sig at til trods for at det er lagt i mange pagere og i sendemasterne, har man pt. valgt ikke at prioritere disse krypteret udkald.

Helsingør gør det selv, men ellers er alt fra HB ikke krypteret.. så der er stadig håb for dem der vil lidt endnu.

Jeg har kasseret mit udstyr, og har så kun mit rs232 tilbage hvis jeg møder nogen der kan bruge det....

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: TAK

Indlæg: #337Indlæg PDWtools
fre jan 15, 2021 8:11 pm

FireeatDK skrev:
tors jan 14, 2021 9:40 pm
Hej
Var selv med til at fortælle om at krypteringen var på vej..

Nu viser det sig at til trods for at det er lagt i mange pagere og i sendemasterne, har man pt. valgt ikke at prioritere disse krypteret udkald.

Helsingør gør det selv, men ellers er alt fra HB ikke krypteret.. så der er stadig håb for dem der vil lidt endnu.

Jeg har kasseret mit udstyr, og har så kun mit rs232 tilbage hvis jeg møder nogen der kan bruge det....
Hej FireeatDK

Det var gode nyheder - at der stadigvæk vil være en smule tilbage at lytte på.
Ved du hvorfor man har nedprioriteret kryptering? Lidt underligt, når nu der er så stor focus på GDPR i disse tider.

Ja - desværre krypterer Helsingør Kommunes Beredskab og Nordsjællands Brandvæsen deres udkald.
Ret ærgeligt for os, som bor i det område. Som programmør kunne det ellers være en dejlig udfordring at kunne dekryptere deres meldinger. Med det kræver jo at man kender koderne ;-)
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

FireeatDK
Indlæg:2
Tilmeldt:man apr 15, 2019 4:52 pm

Re: TAK

Indlæg: #338Indlæg FireeatDK
fre jan 22, 2021 11:24 am

Til trods for at man ikke overholder GDPR reglerne med at sikre ingen ved hvem eller hvor der er en hændelse, har man tilsyneladende opvejet det med at der alligevel vil slippe lidt ud til dem der kan bruge det.
I øvrigt nedsætter det også signalet lidt så sendeeffekten bliver lidt mindre og dermed flere udgifter til sendere.

Dog er det i min optik bare en anmeldelse, så skal det nok blive lukket.. tror der var snakke om bøder på 50.000 dagligt.

Krypteringen af Nordsjælland er formodentlig den samme type som i resten af landet, så det er hver pager der skal ilægges en krypteringsnøgle, og den kan ikke hvad jeg ved af trækkes ud. I øvrigt er der også andre kodesystemer der kan ligges i, f eks at man kan slukke og gøre den enkelte pager ubrugelig, såkaldt OAP

PT. kan man ikke bryde krypteringen, og skulle det ske vil den ændre sig jævnligt så det er lidt op ad bakke, dog er politiets kryptering på SINE endnu kraftigere, så SINE er også sikret. Det er kun dem der "Låner" en radio der har adgang og det er dybt ulovligt.

Besvar