PDW opsætning

Her taler vi om de ting, som ikke umiddelbart kan puttes ind under de andre forum's.
Besvar
bachyde
Indlæg:3
Tilmeldt:man mar 28, 2022 6:26 pm
PDW opsætning

Indlæg: #707Indlæg bachyde
man nov 06, 2023 5:19 pm

Kender I det med at I egentlig føler at alting er korrekt sat op og at skidtet egentlig bare burde virke?

Lige nu har jeg allermest lyst til at stille mig ud på gaden og skrige i hovedet på den første tilfældige person der kommer forbi "Hvorfor i helvede virker lortet ikke?"

Det kommer jeg nok ikke meget videre med, så spørgsmålet om der er en venlig sjæl der vil prøve at hjælpe mig med et kigge opsætningen igennem :)

Scanneren er programmeret til at fange Beredskab Sønderborg og jeg bruger en Sirio GP 3-E 5/8 VHF base antenne. I fugleflugtslinje har jeg vel sådan cirkus små 10 km ind til Sønderborg by/station, hvorfra jeg tænker at signalet bliver sendt.
Smækker jeg scanneren over på radio, fanger jeg den lokale radio fuldstændig perfekt, så forbindelsen mellem scanner og antenne virker fint. Men i PDW modtager jeg absolut intet, den reagerer ikke når der feks kommer testmeldinger hver morgen kl 8 og hver aften kl 18.

Jeg håber at der er en venlig sjæl der vil hjælpe, inden jeg bliver anholdt for at have skreget en forbipasserende i angsigtet :)
Mvh Bo

benny.dk
Indlæg:3
Tilmeldt:tirs sep 19, 2023 6:33 pm

Re: PDW opsætning

Indlæg: #708Indlæg benny.dk
tirs nov 07, 2023 9:43 am

Nu skriver du radio, mener du så radio eller den 'støj' der kommer når der kommer datasignal?

Hvilken frekvens har du sat den til?

Hvordan er scanner (hvilken er det) koblet sammen med computer? Inkl hvilken udgang og indgang.

Men ellers er iden nok at tage et step ad gangen.

Hører du datasignalet når der ikke er koblet noget til scanneren?
Er der noget signal ind i computeren til programmet?
Er programmet sat op til den rigtige indgang?

Dette til en begyndelse. Næste bliver opsætning af programmet hvis der er hul igennem.

bachyde
Indlæg:3
Tilmeldt:man mar 28, 2022 6:26 pm

Re: PDW opsætning

Indlæg: #709Indlæg bachyde
tirs nov 07, 2023 11:12 pm

Ohøj Benny, tak for dit svar.

Min scanner har en FM radio funktion, den bruger jeg til at tjekke om der er hul igennem mellem scanner og PC. Jeg har den indstillet på to frekvenser, Den ene skal jeg have sletter, mener den ligger på 154.575, mens den anden ligger på 430.175. Og ja, scanneren stopper når der ca hvert andet minut eller lign, kommer et eller andet signal.

Scanneren kører via diskriminator udgangen og til Line In på pcern, og PDW er sat optil at lytte på Line in (Og tænder jeg radioen, kan jeg se der er en reaktion).

benny.dk
Indlæg:3
Tilmeldt:tirs sep 19, 2023 6:33 pm

Re: PDW opsætning

Indlæg: #710Indlæg benny.dk
ons nov 08, 2023 10:36 am

At du kan lytte FM radio betyder jo ikke at du kan fanfe dataudkald signalet.

Mig bekendt sender Sønderborg brand på 154.3375 så prøv at indsyille scanneren til den frekvens opg se om det skulle betyde noget.

At den stopper hvert andet minut virker ikke rigtigt. Kan dog ikke selv trække Sønderborg så kan ikke sige det med sikkerhed, men for mig virker det forkert. Der bør kun stoppe når der kommer udkald eller prøvesignaler.

Men prøv at sæt den til den nævnte frekvens og se om det ændre noget.

Når den stopper hvad er det så for et signal der kommer? Og Skriver PDW noget?

/benny.dk

bachyde
Indlæg:3
Tilmeldt:man mar 28, 2022 6:26 pm

Re: PDW opsætning

Indlæg: #711Indlæg bachyde
ons nov 08, 2023 4:06 pm

Halløj Benny,

Jeg tjekkede lige DKScans liste over frekvenser og tjekkede hvad scanneren kører. Den scanner de 154,3375 samt de 430,175. Det er på den sidste den standser fordi den opfanger nogle .. bip, vil jeg kalde dem af mangel på bedre ord. PDW viser intet. Ej heller når der er radioprøve kl 8 morgen og 18 aften.

Det med FM radioen, var blot for at tjekker om der er lyd forbindelse imellem scanner og pc :)

/Bo

benny.dk
Indlæg:3
Tilmeldt:tirs sep 19, 2023 6:33 pm

Re: PDW opsætning

Indlæg: #712Indlæg benny.dk
ons nov 08, 2023 8:28 pm

430.175 bruger de, efter hvad jeg ved, ikke mere efter de er gået over til SINE

Besvar