Sender ikke google mails.

Sender alarmer fra PDW enten som SMS, mail eller Pushover.
Besvar
Jørgen
Indlæg:7
Tilmeldt:man feb 11, 2019 7:25 pm
Sender ikke google mails.

Indlæg: #492Indlæg Jørgen
tors jun 09, 2022 11:49 am

Hej!
Jeg har fået problemer med Alarmsender som ikke vil ende mails. Opsætningen at der sendes fra en Gmail-adresse som også er den der er brugernavn med tilhørende kode til en anden Gmail-adresse. Det har indtil tirsdag middag d. 7/6-22 fungeret korrekt med:

smtp.gmail.com
port 587 og SSL=1

Jeg har ændret port til 465 (som jeg har læst et sted det skal være) men uden resultat.
Jeg her også tømt Gmail-bakkerne for modtagne og afsendte mails (der var mange) dog uden resultat.

Er dr nogen der har et bud på hvad der kan være galt og evt. en løsning?

PS. Jeg har også opdateret alarmsender til nyeste version - også uden det løste problemet.

Mvh. Jørgen

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: Sender ikke google mails.

Indlæg: #494Indlæg PDWtools
tors jun 09, 2022 1:06 pm

Jørgen skrev:
tors jun 09, 2022 11:49 am
Hej!
Jeg har fået problemer med Alarmsender som ikke vil ende mails. Opsætningen at der sendes fra en Gmail-adresse som også er den der er brugernavn med tilhørende kode til en anden Gmail-adresse. Det har indtil tirsdag middag d. 7/6-22 fungeret korrekt med:

smtp.gmail.com
port 587 og SSL=1

Jeg har ændret port til 465 (som jeg har læst et sted det skal være) men uden resultat.
Jeg her også tømt Gmail-bakkerne for modtagne og afsendte mails (der var mange) dog uden resultat.

Er dr nogen der har et bud på hvad der kan være galt og evt. en løsning?

PS. Jeg har også opdateret alarmsender til nyeste version - også uden det løste problemet.

Mvh. Jørgen
Hej Jørgen,
Jeg har hørt om problemet med Gmail tidligere, og det ser ud som om at de har lukket ned for muligheden.

Jeg vil dog snarest kikke på koden i programmet for at se, om jeg kan gøre noget ved det.
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: Sender ikke google mails.

Indlæg: #496Indlæg PDWtools
tors jun 09, 2022 11:36 pm

Hej Jørgen,

Problemet lokaliseret og tilrettet.
Se under nyheder på forsiden.
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

Jørgen
Indlæg:7
Tilmeldt:man feb 11, 2019 7:25 pm

Re: Sender ikke google mails.

Indlæg: #497Indlæg Jørgen
fre jun 10, 2022 10:23 am

1000 tak for hurtig ekspedition, Per. Det virker igen.

Mvh. Jørgen

Besvar