Start Program funktion

Sender alarmer fra PDW enten som SMS, mail eller Pushover.
Besvar
HrCalmar
Indlæg:28
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 5:18 pm
Start Program funktion

Indlæg: #52Indlæg HrCalmar
søn feb 17, 2019 5:45 pm

Hej folkens!

Per har tilføjet funktionen "Start Program" er der nogen herinde som allerede har brugt den funktion til noget, og som ville dele hvad de har gjort?

Jeg selv overvejer at købe noget Philips Hue som tænder i lejligheden, når alarmen lyder, når jeg selv har vagt :-)
Ellers tænker jeg man via Hass.io kan lave en masse smarte ting? :-)

Andre der går rundt og overvejer noget ligne, som de ville dele ud af?

/Calmar

Brugeravatar
twister5800
Indlæg:35
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 7:33 am

Re: Start Program funktion

Indlæg: #58Indlæg twister5800
man feb 18, 2019 5:43 am

Hejsa,

Det er godt tænkt, lige præcist derfor forslog jeg Per at lave det under Beta’en ;)

Jeg laver et web Call til min Athom Homey, som tænder lys på alle niveauer og slår alarm fra i huset.

Efter 1,5min slukkes lys og så skulle jeg meget gerne ha’ været nået ud af døren ;-)
Mvh. Martin :)

Denperss
Indlæg:25
Tilmeldt:fre dec 20, 2019 11:26 pm

Re: Start Program funktion

Indlæg: #124Indlæg Denperss
fre dec 20, 2019 11:34 pm

HrCalmar skrev:
søn feb 17, 2019 5:45 pm
Hej folkens!

Per har tilføjet funktionen "Start Program" er der nogen herinde som allerede har brugt den funktion til noget, og som ville dele hvad de har gjort?

Jeg selv overvejer at købe noget Philips Hue som tænder i lejligheden, når alarmen lyder, når jeg selv har vagt :-)
Ellers tænker jeg man via Hass.io kan lave en masse smarte ting? :-)

Andre der går rundt og overvejer noget ligne, som de ville dele ud af?

/Calmar

Fik du nogen sinde dette til at virke og i så fald kunne du fortælle hvad du gjorde ?🙏🙏

HrCalmar
Indlæg:28
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 5:18 pm

Re: Start Program funktion

Indlæg: #125Indlæg HrCalmar
tirs dec 24, 2019 2:01 pm

Denperss skrev:
fre dec 20, 2019 11:34 pm
HrCalmar skrev:
søn feb 17, 2019 5:45 pm
Hej folkens!

Per har tilføjet funktionen "Start Program" er der nogen herinde som allerede har brugt den funktion til noget, og som ville dele hvad de har gjort?

Jeg selv overvejer at købe noget Philips Hue som tænder i lejligheden, når alarmen lyder, når jeg selv har vagt :-)
Ellers tænker jeg man via Hass.io kan lave en masse smarte ting? :-)

Andre der går rundt og overvejer noget ligne, som de ville dele ud af?

/Calmar

Fik du nogen sinde dette til at virke og i så fald kunne du fortælle hvad du gjorde ?🙏🙏
Hey Denperss

Jeg fik systemet til at køre igennem Home Assistant, således det var kørt op mod GruppePlan.dk, så det kunne se om jeg havde vagt eller ej også tændte det lyset i gangen og soveværelset, som så slukkede efter 5 minutter.
Jeg blev dog aldrig helt tilfreds med systemet, da det nogle gange valgte at hænge i langtid før det skete noget, og der skulle jeg helst have forladt hytten :-)
Nogle enkle gange kunne jeg se i loggen den havde været mellem 40 og 45 sekunder om at tænde lyset...

Jeg droppede faktisk hele projektet, og valgte i stedet at ofte nogle penge på Flic.io (både knapper og en hub). Det gør jeg nu har en knap på mit natbord og en knap ved hoveddøren. (og 8 knapper andre steder til alt muligt andet)
Disse knapper tænker og slukker mit Philips Hue samt sender et webhooks til min server, som sammenligner min kalender og sender en mail til folk jeg skulle have et møde med, hvis mødet er indenfor de kommende 30 minutter.
Jeg valgte at købe en Flic hub også, da denne sikre mere drift sikkerhed, fremfor det kører over ens telefon, også kan systemet også bruges af andre, hvis ikke min telefon er i nærheden :-)

Håber dette gav svar nok - Glædelige Jul! :D

Besvar