Pushover sender ikke altid med det samme

Sender alarmer fra PDW enten som SMS, mail eller Pushover.
Besvar
ohaue
Indlæg:2
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 11:28 am
Pushover sender ikke altid med det samme

Indlæg: #343Indlæg ohaue
tirs feb 09, 2021 1:02 pm

Hejsa,

Jeg oplever problemer med ikke at modtage pushoverbeskeder med det samme, men at de nogle gange klumper sig sammen og der efterfølgende bliver sendt 2 pushover beskeder på samme tid. Jeg troede egentlig at det var et Pushover problem - indtil jeg kiggede i "sendtlog" filen.

I vedhæftede billeder er tidsstemplet længst til højre det som PDW sætter og tidsstemplet til venstre er hvornår der er sendt til Pushover. De gule markeringer er eksempler på hvor 2 beskeder "klumper sig sammen"

Billede

Der er ingen pauseindstillinger eller andet på PC som burde kunne forårsage dette.

Dette sker 2-5 gange ud af måske 50 beskeder.

Kan nogle forklare mig hvorfor programmet opfører sig sådan eller om det er mig som gør noget utilsigtet ?

Mvh Otto

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: Pushover sender ikke altid med det samme

Indlæg: #349Indlæg PDWtools
fre feb 12, 2021 8:11 pm

ohaue skrev:
tirs feb 09, 2021 1:02 pm
Hejsa,

Jeg oplever problemer med ikke at modtage pushoverbeskeder med det samme, men at de nogle gange klumper sig sammen og der efterfølgende bliver sendt 2 pushover beskeder på samme tid. Jeg troede egentlig at det var et Pushover problem - indtil jeg kiggede i "sendtlog" filen.

I vedhæftede billeder er tidsstemplet længst til højre det som PDW sætter og tidsstemplet til venstre er hvornår der er sendt til Pushover. De gule markeringer er eksempler på hvor 2 beskeder "klumper sig sammen"

Billede

Der er ingen pauseindstillinger eller andet på PC som burde kunne forårsage dette.

Dette sker 2-5 gange ud af måske 50 beskeder.

Kan nogle forklare mig hvorfor programmet opfører sig sådan eller om det er mig som gør noget utilsigtet ?

Mvh Otto
Hej Otto,

Jeg har ikke hørt om det problem før.
Kunne du ikke som en test sætte din mailadresse ind også til at modtage de samme meldinger.
Bare for at se om det samme gør sig gældende med dem - eller det kun er ved Pushover?
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

ohaue
Indlæg:2
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 11:28 am

Re: Pushover sender ikke altid med det samme

Indlæg: #358Indlæg ohaue
fre feb 19, 2021 12:00 pm

Så fik jeg testet.

Problemet er eksisterende for både mail og Pushover.

Jeg sad og kikkede i PDW da der kom en melding - Kunne se at den startede alarmsender op - der skete ingenting. Tjekkede logs - intet nyt i dem.
Lavede en testkørsel fra alarmsender og så modtog jeg med det samme 3 meldinger (1 test + 2 tidligere PDW) på både mail og pushover.
Måske skal jeg bare reinstallere min maskine, da dette er et problem som er opståede inden for det sidste års tid.

Mvh Otto

Besvar