2 spørgsmål ...

Sender alarmer fra PDW enten som SMS, mail eller Pushover.
Besvar
DortheL
Indlæg:15
Tilmeldt:tors feb 14, 2019 7:30 pm
2 spørgsmål ...

Indlæg: #104Indlæg DortheL
tors jul 25, 2019 6:50 am

Hejsa igen ... og igen :idea:

Jeg har lige to spørgsmål :

1 ) Jeg ved ikke om det kun er mig, men når programmet har kørt et stykke tid, så stopper det med at sende ud. Så skal jeg genstarte programmet og nogle gang hele computerne! Kan i sig mig hvorfor :?:

2 ) Kan man gøre sådan at man ikke få for mange SMS´er :?: ? hver gang en alarm gå, ja så modtager vi 7- 10 stk - det er måske lidt vildt :!:

DortheL
Indlæg:15
Tilmeldt:tors feb 14, 2019 7:30 pm

Re: 2 spørgsmål ...

Indlæg: #107Indlæg DortheL
lør jul 27, 2019 4:59 am

DortheL skrev:
tors jul 25, 2019 6:50 am
Hejsa igen ... og igen :idea:

Jeg har lige to spørgsmål :

1 ) Jeg ved ikke om det kun er mig, men når programmet har kørt et stykke tid, så stopper det med at sende ud. Så skal jeg genstarte programmet og nogle gang hele computerne! Kan i sig mig hvorfor :?:

2 ) Kan man gøre sådan at man ikke få for mange SMS´er :?: ? hver gang en alarm gå, ja så modtager vi 7- 10 stk - det er måske lidt vildt :!:
fandt svar på spørgsmål 2 : viewtopic.php?t=22

Ukh
Indlæg:91
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 12:30 pm

Re: 2 spørgsmål ...

Indlæg: #108Indlæg Ukh
lør jul 27, 2019 8:53 am

Din pc kan godt stå og køre varm så det er altid godt at genstarte et par gange i løbet af en måned, Har selv sat min til genstart 2 gange. Husk at holde den opdateret det er meget vigtigt. Et andet program der også er godt at køre en gang hver uge er Ccleaner det fjerner en masse der ikke er brug for 8-)

DortheL
Indlæg:15
Tilmeldt:tors feb 14, 2019 7:30 pm

Re: 2 spørgsmål ...

Indlæg: #109Indlæg DortheL
søn jul 28, 2019 6:04 am

Hejsa Ukh ...

Tak igen for svaret !

- nu er jeg ikke den skrappe på PC, men kan du skrive / beskrive hvordan, jeg få den til at lave en auto genstarte selv ? Har kigger lidt på nette og dem jeg har fundet der, har jeg prøvet og lave det, men det er som om den ikke genstarte selv ... :roll:

Ukh
Indlæg:91
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 12:30 pm

Re: 2 spørgsmål ...

Indlæg: #110Indlæg Ukh
søn jul 28, 2019 11:09 am

Under opgavestyring skal du oprette en ny opgave det skulle være lige til da den guider dig men man skal finde den udløser som skal bruges til genstarten. Den hedder C:\Windows\System32\shutdown.exe -r
derefter skal du ligge de programmer som skal starte op efter genstarten i en mappe der hedder start. Den får du nemmest frem ved at trykke på windows knappen og R. Der skriver du Shell:startup I denne mappe ligger du en kopi af de programmer der skal starte feks ikonet af pdw ( højreklik på ikonet og tryk på kopier) fra skrivebordet i, derved starter det op genstart.

Sådan er mit sat op ;-)

HrCalmar
Indlæg:28
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 5:18 pm

Re: 2 spørgsmål ...

Indlæg: #111Indlæg HrCalmar
søn aug 04, 2019 12:05 am

Ukh skrev:
søn jul 28, 2019 11:09 am
Under opgavestyring skal du oprette en ny opgave det skulle være lige til da den guider dig men man skal finde den udløser som skal bruges til genstarten. Den hedder C:\Windows\System32\shutdown.exe -r
derefter skal du ligge de programmer som skal starte op efter genstarten i en mappe der hedder start. Den får du nemmest frem ved at trykke på windows knappen og R. Der skriver du Shell:startup I denne mappe ligger du en kopi af de programmer der skal starte feks ikonet af pdw ( højreklik på ikonet og tryk på kopier) fra skrivebordet i, derved starter det op genstart.

Sådan er mit sat op ;-)
Mit system er opsat på samme måde :-) - Det virker ! :)

Jørgen
Indlæg:7
Tilmeldt:man feb 11, 2019 7:25 pm

Re: 2 spørgsmål ...

Indlæg: #112Indlæg Jørgen
søn aug 04, 2019 10:35 pm

Hej!

Mht. spørgsmål 1 så oplever jeg det samme. Det er som om systemet køre sig selv i sænk. "VU-metret" oppe i højre hjørne køre med tiden ned på nogen og 70%.
Jeg genstarter programmet og nogen gange er det nok. Andre gange skiller jeg alle ledningsforbindelser ad og samler igen. hvad der er det rigtige ved jeg ikke men det er et faktum at det køre i sænk med siden.

Besvar