TAK

Her taler vi om de ting, som ikke umiddelbart kan puttes ind under de andre forum's.
Brugeravatar
twister5800
Indlæg:35
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 7:33 am
TAK

Indlæg: #11Indlæg twister5800
søn feb 10, 2019 7:48 am

Hej Per,

Ja det er jo trist når man læser din "velkomst" på det nye site, men det er jo så forståeligt som det kan være, når krypteringen kommer ind i billedet :-)

Vil bare sige tak for dine programmer, de har været så fantastiske og du er altså en vanvittig dygtig programmør og jeg en træls betatester ;)

Bedste hilsener
Martin
Mvh. Martin :)

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: TAK

Indlæg: #12Indlæg PDWtools
søn feb 10, 2019 11:55 am

Hej Martin,
Ja det er jo trist når man læser din "velkomst" på det nye site, men det er jo så forståeligt som det kan være, når krypteringen kommer ind i billedet :-)
Ja det er rigtig øv. Har også et job, hvor vi er nødt til at gå ekstremt meget op i GDRP-lovgivningen med at det besvær, som det fører med sig - men det er jo for vores allesammens skyld, at GDRP er kommet :(
Vil bare sige tak for dine programmer, de har været så fantastiske og du er altså en vanvittig dygtig programmør og jeg en træls betatester ;)
1000 tak for de flotte ord! SÅ dygtig er jeg altså heller ikke :-) Tænk bare på alle de betaversioner, som alle I super tålmodige og dygtige betatestere har været belemret med :shock:
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

Ukh
Indlæg:91
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 12:30 pm

Re: TAK

Indlæg: #16Indlæg Ukh
søn feb 10, 2019 4:16 pm

Også et stort tak fra mig. Jeg tænker på om det ikke er muligt at komme om de kodninger hvis man har/skaffer de koder systemet bruger?? ved fra en anden station at det bruger omkring 4 eller 5 forskellige som kører i ring ;-) Ved godt at det nok kræver en del arbejde med systemet :-)

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: TAK

Indlæg: #17Indlæg PDWtools
man feb 11, 2019 9:50 am

Hej Ulrik,
Ukh skrev:
søn feb 10, 2019 4:16 pm
Også et stort tak fra mig. Jeg tænker på om det ikke er muligt at komme om de kodninger hvis man har/skaffer de koder systemet bruger?? ved fra en anden station at det bruger omkring 4 eller 5 forskellige som kører i ring ;-) Ved godt at det nok kræver en del arbejde med systemet :-)
Jeg tror såmænd ikke det ville være så vanskeligt at dekryptere meldingerne hvis man havde de rigtige nøgler. 8-)
Men problemet er at det er dybt ulovligt! :shock:
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

Ukh
Indlæg:91
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 12:30 pm

Re: TAK

Indlæg: #18Indlæg Ukh
man feb 11, 2019 12:12 pm

Jaa joo nu ikke så sortseende. :D Det jo også ulovligt at køre for stærkt til brand og alligevel gør vi det jo ;)

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: TAK

Indlæg: #19Indlæg PDWtools
man feb 11, 2019 12:26 pm

Ukh skrev:
man feb 11, 2019 12:12 pm
Jaa joo nu ikke så sortseende. :D Det jo også ulovligt at køre for stærkt til brand og alligevel gør vi det jo ;)
Billede
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

iversen84
Indlæg:2
Tilmeldt:lør feb 16, 2019 8:49 pm

TAK

Indlæg: #49Indlæg iversen84
lør feb 16, 2019 8:55 pm

Hvis vi snakker Swissphone, så bruger de IDEA kryptering, og det er ret så kompliceret at dekode..
Det er ærgerligt at du ikke vil udvikle yderligere - du har indtil videre også gjort et ret stort stykke arbejde..

Jeg er dog stadig interesseret i om du kunne betales fra at udvikle programmet sådan at den læser data fra en pager i stedet for en scanner og PDW?
Teksten kommer ind via RS232, fra en pager som sidder i en doc, og er tilsluttet en comport på computeren.

Jeg ved at der er nogen stationer som bruger dit program som en stations skærm til at vise alarmerne, når de skal ud og køre - og jeg har også selv overvejet at bruge det til sådan et formål i professionelt regi.
Dog er det noget nemmere at styre hvis jeg kan sende oplysningerne til en pager :)

Jeg har udstyr, som du kan låne, hvis det kunne være interessant for dig.

Ukh
Indlæg:91
Tilmeldt:søn feb 10, 2019 12:30 pm

Re: TAK

Indlæg: #50Indlæg Ukh
lør feb 16, 2019 9:19 pm

Tror faktisk det burde kunne lade sig gøre. Jeg har Swissphone programmet Psw900 og der kan man sætte flueben i hvor der står message output til data interface. Tænker det har noget med det at gøre??
Billede

Har forsøgt men kunne ikke få pdw til at modtage?? :?
Skal lige siges at info skærmen på vores station modtager med en pager. Så tænker det skulle være muligt.

PDWtools
Site Admin
Indlæg:171
Tilmeldt:lør feb 02, 2019 4:40 pm

Re: TAK

Indlæg: #51Indlæg PDWtools
søn feb 17, 2019 12:54 pm

Ukh skrev:
lør feb 16, 2019 9:19 pm
Tror faktisk det burde kunne lade sig gøre. Jeg har Swissphone programmet Psw900 og der kan man sætte flueben i hvor der står message output til data interface. Tænker det har noget med det at gøre??
Billede

Har forsøgt men kunne ikke få pdw til at modtage?? :?
Skal lige siges at info skærmen på vores station modtager med en pager. Så tænker det skulle være muligt.
Hvis en infoskærm viser den tekst, som står i pagerens display, ja så burde det være muligt at læse fra pageren og dermed ind i et andet program.
Det kræver dog to ting:

1) Man skal vide om det er et standard RS232 kabel eller specielt RS232 kabel mellem PC og pager
2) Man skal kende de "forespørgselskoder", som skal sendes fra PC'en til pageren for at kunne modtage svar tilbage. (Hvis man havde en kopi af den software, som sender fra pager til inforskærm vil man måske kunne "lure" koderne :-) )

Jeg har beskæftiget mig en hel del i tidernes morgen med at udlæse tekst fra scannere til PC - men det krævede det, som jeg skriver ovenfor.

Men hvis ovennævnte er på plads burde der ikke være så mange ben i det :-)
Med venlig hilsen
Per, PDWtools

iversen84
Indlæg:2
Tilmeldt:lør feb 16, 2019 8:49 pm

Re: TAK

Indlæg: #81Indlæg iversen84
tirs apr 16, 2019 10:07 am

Hej Per

Har sendt dig en mail vedr. lån af pagere osv.

Mvh.

Besvar